TaksiFoorumi

Tänään on 06 Syyskuu 2010 08:25

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 238 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Tammikuu 2010 20:38 

Asemapaikka: Porvoo
Toki se on helpompaa ottaa vain käteisenä, mutta en näe syytä miksi se paperin täyttäminen on niin vaikeaa.... :roll: :idea: . Ainakin itse sisäistin kurssilla että asiakkaan ehdoilla tässä ammatissa mennään... vertaa esim: et menekään asiakkaan haluamaa reittiä vaan päätät itse mitä reittiä menet jotta saisit enemmän kassaan, asiakkaan kinatessa siinä vieressä koko ajan vastaan. Vähän sama tilanne eikö?

OT: tulostin tänään kela-kuitin mistä omavastuun jälkeen jäi 0,05€ kuittiin... 8) :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Tammikuu 2010 21:23 

Asemapaikka: Kalakukkokaapunti
Joskus vanhaan hyvään aikaan kelan kyydit kuulemma maksettiin kelan toimistosta käteisellä kuljetuslappuja vastaan, ja tarina kertoo että joku oli käynyt jonkun parinkymmenen pennin lapun rahat noutamassa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07 Tammikuu 2010 22:33 
Virallinen vänkääjä

Asemapaikka: Tampere
vanha emäntä kirjoitti:
Pakkohan kaiken hintaiset kela-kyydit on hyväksyä! Jos autoilija on tehnyt kelan kanssa sopimuksen ajaa kela-kyytejä, samaa koskee silloin myös kuljettajaa! Mitä ongelmaa niissä muka on?

Kaikki kyydit on periaatteessa pakko hyväksyä, mutta kelalappua ei ole pakko hyväksyä maksuvälineeksi vaikka autoilija olisikin tehnyt sopimuksen valtakirjamenettelystä. Täällä ainakin tehtiin sellainen sopimus joka mahdollistaa autoilijan laskuttamisen kelalta valtakirjalla, mutta ei velvoita siihen.

vanha emäntä kirjoitti:
Perillä täytetään hakemus maksutoimenpiteitä vaille valmiiksi, mittari kassalle, tulostetaan 3 kuittia – jos asiakkaan omavastuut eivät ole vielä täynnä, allekirjoitukset asiakkaalta kelalle menevään kuittiin ja hakemukseen. Matkalappu tai leima.

Eikös tossa järjestys väärä eli ensin mittari kassalle ja sitten tehdään se maksusuoritus. :lol:

vanha emäntä kirjoitti:
Jokaista keikkaa ei tarvitse kelalta erikseen hakea, vaan jos siltä tuntuu, autoilija täyttää vaikkapa kerran kuussa tilityslomakkeen SV130 ja litttää siihen hakemukset, kuitit ja matkalaput. Yksinkertaista.

Ei tartte ei. Riittää kun tekee puolen vuoden välein. On vaan niin onnettoman pieniä ne Kelan kuoret ettei laput mahdu kuoreen :?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08 Tammikuu 2010 00:01 

Asemapaikka: Espoo
IT kirjoitti:
vanha emäntä kirjoitti:
Pakkohan kaiken hintaiset kela-kyydit on hyväksyä! Jos autoilija on tehnyt kelan kanssa sopimuksen ajaa kela-kyytejä, samaa koskee silloin myös kuljettajaa! Mitä ongelmaa niissä muka on?

Kaikki kyydit on periaatteessa pakko hyväksyä, mutta kelalappua ei ole pakko hyväksyä maksuvälineeksi vaikka autoilija olisikin tehnyt sopimuksen valtakirjamenettelystä. Täällä ainakin tehtiin sellainen sopimus joka mahdollistaa autoilijan laskuttamisen kelalta valtakirjalla, mutta ei velvoita siihen.

Todella outoa. Kukahan tuonkin sopimuksen on saanut vängättyä? Tampereella kyllä kaikki on mahdollista.

IT kirjoitti:
vanha emäntä kirjoitti:
Perillä täytetään hakemus maksutoimenpiteitä vaille valmiiksi, mittari kassalle, tulostetaan 3 kuittia – jos asiakkaan omavastuut eivät ole vielä täynnä, allekirjoitukset asiakkaalta kelalle menevään kuittiin ja hakemukseen. Matkalappu tai leima.

Eikös tossa järjestys väärä eli ensin mittari kassalle ja sitten tehdään se maksusuoritus. :lol:

Joskus käyn hakemassa leimankin ja vasta sitten kassalle. Saan enempi rahaa ja ilmaista liikuntaa :wink:

IT kirjoitti:
vanha emäntä kirjoitti:
Jokaista keikkaa ei tarvitse kelalta erikseen hakea, vaan jos siltä tuntuu, autoilija täyttää vaikkapa kerran kuussa tilityslomakkeen SV130 ja litttää siihen hakemukset, kuitit ja matkalaput. Yksinkertaista.

Ei tartte ei. Riittää kun tekee puolen vuoden välein. On vaan niin onnettoman pieniä ne Kelan kuoret ettei laput mahdu kuoreen :?

Sulla on hakemuksia niin valtavat määrät. Voihan ne laittaa useampaankin kuoreen. Itse en kyllä odota rahojani puolta vuotta – enää. Joskushan Kelalla kesti tuon maksun kanssa kuukausitolkulla. Nykyisin rahat tulevat nopeasti, viikossa jopa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08 Tammikuu 2010 08:04 

Asemapaikka: Jyväskylä
vanha emäntä kirjoitti:
IT kirjoitti:
Todella outoa. Kukahan tuonkin sopimuksen on saanut vängättyä? Tampereella kyllä kaikki on mahdollista.
Kyllä tuo vapaaehtoisuus valtakirjamenettelyyn on ihan valtakunnallista.. http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NE ... enDocument

Oma "raja" menee siinä että ehdotan asiakkaalle koko hinnan maksamista itse alle 20e kyydeissä. Mutta jos ei ole rahaa (muutamilla holhotuilla asiakkailla joilla ei ole laskutussopimusta välitysyhtiön kanssa, olen nähnyt kirjekuoressa olevan tarkalleen 18.50 euroa sairaalassa käyntiä varten) tai ei ole halua, niin ei pienemmän summan laskuttaminen mikään ongelma ole - joka tapauksessa se kuukausiyhteenveto pitää autoilijan tehdä joka kuukausi kun on muita laskutettavia.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08 Tammikuu 2010 14:37 

Asemapaikka: Espoo
eph kirjoitti:
vanha emäntä kirjoitti:
IT kirjoitti:

Kyllä tuo vapaaehtoisuus valtakirjamenettelyyn on ihan valtakunnallista.. http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NE ... enDocument

Oma "raja" menee siinä että ehdotan asiakkaalle koko hinnan maksamista itse alle 20e kyydeissä. Mutta jos ei ole rahaa (muutamilla holhotuilla asiakkailla joilla ei ole laskutussopimusta välitysyhtiön kanssa, olen nähnyt kirjekuoressa olevan tarkalleen 18.50 euroa sairaalassa käyntiä varten) tai ei ole halua, niin ei pienemmän summan laskuttaminen mikään ongelma ole - joka tapauksessa se kuukausiyhteenveto pitää autoilijan tehdä joka kuukausi kun on muita laskutettavia.

Niinhän tuossa näyttää olevan; voi soveltaa siis muuallakin kuin Nääskylässä. Käytännössä kuitenkin homma hoidetaan valtakirjasopimusmenettelyllä, jos asiakas niin haluaa. Ei siitä voi kieltäytyä kyytimaksun pienuuden takia. Mä en ehdottele enkä tule ehdottelemaan asiakkaille mitään, jos he haluavat maksaa vain omavastuun, ok.

Monet vanhukset ovat kuittien kanssa sekaisin, hukkaavat niitä, eivätkä tajua niiden päälle juuri mitään. Näin ollen jos itse hakevat korvauksia, ne jäävät helposti saamatta. Sehän ei sinänsä ole mun murhe. Multa tuo homma sujuu vaan niin paljon paremmin ja helpommin, ihan sama vaiva onko jossain hakemuksessa saatavaa pari euroa tai pari sataa, kuoreen ja tiskille/laatikkoon.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14 Tammikuu 2010 06:15 

Asemapaikka: Rauma
Lainaa:

Ja vaikka tekis kuukauden välein ni ei meinaa mahtua =/

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14 Tammikuu 2010 14:57 

Asemapaikka: hki
eph kirjoitti:
vanha emäntä kirjoitti:
IT kirjoitti:

Varsinkin jos asiakas oikein erikseen tilaa auton, joka ajaa kela-kyytejä, niin en todellakaan kehtaa ruveta ehdottelemaan, että jos nyt maksaisit itse. Saattaapi ruveta jotain dialyysissäkin kulkijaa pännimään, kun joka kuskin kloppi yrittää vongata käteismaksua...Tuo nyt on vähän samanlaista ääliömäistä "työnsankaruutta" kuin se, jos vuosaaren tolpalla 15 autoa hylkää "huonon" osoitteen.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15 Tammikuu 2010 00:42 

Asemapaikka: Jyväskylä
joonas kirjoitti:
Varsinkin jos asiakas oikein erikseen tilaa auton, joka ajaa kela-kyytejä, niin en todellakaan kehtaa ruveta ehdottelemaan, että jos nyt maksaisit itse. Saattaapi ruveta jotain dialyysissäkin kulkijaa pännimään, kun joka kuskin kloppi yrittää vongata käteismaksua...
Lähinnä tuo "oma rajani" oli tarkoitettu niitä tolpalta tulevia satunnaisasiakkaita varten, useasti taksia käyttävät asiakkaat ovat asia erikseen. Jos en muusta Aluetaksia voi kehua niin monen kela-vakioasiakkaan kanssa paperisota on hoidettu hienosti, riittää kun ottaa itse asiakkaan kuittauksen taksikuittiin (muilla matkan tiedoilla terästettynä toki) ja toimittaa sen yhteislaskutukseen. Vaikkakin näistä joutuu sen 2% maksamaan provisiota ovat ym. matkat sen verran lyhyitä yleensä ettei vene tuohon kaadu 8) Toki muutaman kerran olen KYSistä noutanut kela-asiakkaan jonka laskutus on hoidettu yhteislaskutuksen kautta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Helmikuu 2010 03:15 

Asemapaikka: Helsinki
Mitenhän muuten on, saako taksikurssista opintotukea haettua? Kyseessähän on kuitenkin ammattiin valmistava koulustus.

Eipä kai sitä parissa viikossa paljon tukia edes saisi eikä edes tarvitse. Lähinnä olen vain itse taksikurssille piakkoin ilmoittautumassa ja mietin onko säästöistä eläminen pakollista.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Helmikuu 2010 11:04 

pertti kirjoitti:
Mitenhän muuten on, saako taksikurssista opintotukea haettua? Kyseessähän on kuitenkin ammattiin valmistava koulustus.

Ei oo omakohtaista kokemusta, mutta työkkäristä tai sossusta voi hakea tukea kurssimaksuun, virallista KELAn opintotukea taksikurssista ei voi saada.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Helmikuu 2010 16:48 

Asemapaikka: Hell city
pertti kirjoitti:

Eipä kai sitä parissa viikossa paljon tukia edes saisi eikä edes tarvitse. Lähinnä olen vain itse taksikurssille piakkoin ilmoittautumassa ja mietin onko säästöistä eläminen pakollista.

Veikkaanpa ettei, mutta eikös tuo kurssin hinta ole verovähennyskelpoinen?
Näin meille ainakin kursseilla aikanaan mainostettiin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01 Helmikuu 2010 22:09 

Asemapaikka: Turku
Eipä ole oikeutta opintotukiin, kun kurssi ei ole päätoimista opiskelua (yli 25 h viikossa). Sitäpaitsi äkkiä sen kurssin hinnan takaisin tienaa ja voinee olla ihan hyvä mittari työnantajillekin, löytyykö joku joka haluaa maksaa kurssin ja sinut todella töihin...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02 Helmikuu 2010 06:05 

Nytkun rupesin pohtimaan tuota kurssin hintaa, joka taksiopistolla on 490e. Tästä 175e on paikallistuntemus.

Niin tuo paikallistuntemushan ei ole pakollinen. Enkö nyt ihan oikein ymmärtänyt? Jotenkin vain tuntuu siltä, että tässä kun on viel n.kuukausi aikaa ennenkuin kurssille pääsen, niin eiköhän sitä samat asiat pysty itseopiskelemaan.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03 Helmikuu 2010 13:03 

Asemapaikka: HEL
pertti kirjoitti:
Niin tuo paikallistuntemushan ei ole pakollinen. Enkö nyt ihan oikein ymmärtänyt? Jotenkin vain tuntuu siltä, että tässä kun on viel n.kuukausi aikaa ennenkuin kurssille pääsen, niin eiköhän sitä samat asiat pysty itseopiskelemaan.

Samat kirjat ne on yliopistoon pyrkivilläkin, menit valmennuskurssille tai et. Kursseilla yleensä saa tehokkuutta opiskeluun, jos ei ole luonteeltaan järjestelmällinen ja tehokas.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 238 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]