Ei kuokassa ollut mitään vikaa, kun se oli (ainakin minulle) taloudellisesti ihan riittävän kannattavaa. Nyt kun ajat on hiljentyneet ja kyytejä tulee paljon vähemmän, niin tuntuu suhteellisesti enemmän, jos antaa tasoitusta muille suhareille kyytien osalta. Pinnaa kiristi ehkä vapareiden osalta myös se, että käytännössä mun jokainen arkiyö tässä kuussa on vapariveto. Siitä kun laskee, että jos ajan 3-4 vuoroa viikossa ja noista 2 on vapareita, niin on prosentit aika kovasti noussu verrattuna aikaisempaan 3 vapariin / kuukausi. Tuolloinkin vielä kyytejä riitti ihan kiitettävästi, niin ei päässyt liikaa vaivaamaan.
Tiedän kyllä, että tuloissa ei järkyttäviä eroja tule kuitenkaan olemaan, mutta vapaavuorolaisena ei pysty ajamaan "järkevästi", kun kyytejä natsaa vähemmän ja päätolpilla on autoja riittävästi. On vain pakko painaa sinne keskustorille, kutoseen tai neloseen roikkumaan n. 10. autoksi, vaikka olisi vuorollisena mahdollisuus ajaa esim. ykköseen kärkiautoksi. Lisäksi ei voi jäädä laidoillekaan juuri venailemaan, vaikka olisi piikkipaikalle mahkut.
Toisaalta eipä se nyt mikään sääntö ole, että ykkösestä(kään) saisi nopeammin kyydin kuin noista päätolpista, mutta viedään se mahdollisuus edes käydä kokeilemassa.
Vuorollisena ainakin olen positiivisesti yllättynyt esim. 13:n tolpasta, joka vielä jonkin aikaa sitten oli itselläni aika vähällä käytöllä. Pari kertaa natsanut kivasti heti kyytiä, kun kaikilla muilla keskustan tolpilla on ollut pirusti autoja. Mutta nää on näitä, toki vilkkaamman ajanjakson jälkeen on aika radikaali pudotus tää tammikuun alku ollut. Samahan se on tosin kaikille muillekin.