TaksiFoorumi

Tänään on 06 Syyskuu 2010 09:09

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08 Maaliskuu 2008 03:39 

Asemapaikka: Tampere
Kyllä mun mielestä on ihan järkevää, että joka paikasta ei taksi hae. Näin se on isoissa kaupungeissa maailmalla.

Tampereella ei ole mielestäni yhtään sellaista paikkaa, josta ei koskaan voisi hakea, mutta aika moni välttelee joitakin baareja. Itsekään en aina jaksa hakea kaikista. Jos kovin huonoja kokemuksia tulee jatkuvasti jostain, niin kyllähän siitä sana leviää nopeasti ja takseja ei tule. On minulle käynyt muutamia kertoja kapakan pitäjä maksamassakin, juuri tuon maineen menettämisen perässä otaksun.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10 Maaliskuu 2008 12:12 

^ Kuinkas on Goljatin suhteen? Ite olen tuolta aina jonkinlaisen asiakkaan "saanut" mutta olen kuullut seitsemännen käden huhupuheena, että tuosta paikasta kyllä tultaisiin mahdollinen jullikka maksamaan, jos on asiakkaalle auto tilattu...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10 Maaliskuu 2008 15:19 

Maako kirjoitti:
^ Kuinkas on Goljatin suhteen? Ite olen tuolta aina jonkinlaisen asiakkaan "saanut" mutta olen kuullut seitsemännen käden huhupuheena, että tuosta paikasta kyllä tultaisiin mahdollinen jullikka maksamaan, jos on asiakkaalle auto tilattu...

Kyllähän tuo kaiketi edellisen omistajan (vai oliko sitä edellisen) aikana pitikin paikkaansa, mutta asian nykytilasta ei minulla ainakaan ole tietoa. Henkilökohtaisesti en kyllä ole koskaan jullikkaa sieltä saanut, eikä myöskään paikan kokemukset ole sieltä pahimmasta päästä, tosin ei lyllä parhaimmastakaan.

Sääkshovissahan (mikä lienee Naurava Heppa nykyään) oli aikanaan sama systeemi, mutta sielläkin on omistajat vaihtuneet sen verta moneen kertaan, että nykytilasta ei ole tietoa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11 Maaliskuu 2008 14:56 

Mulle on ainakin 911:sta ja Katiskasta käyty maksamassa, mutta ei toki joka kerta. Katiskasta on yleensä asiakas lähtenyt, jos on yli 5 min tilauksesta.

Mitä tuohon Goljattiin tulee, niin kyllä olen sieltä tulevilta rahani saanut, mutta välillä on tullut kyllä aika sekavaa porukkaa. Goljat kuuluu mielestäni juuri niihin baareihin, jossa on aivan tavallista porukkaa ja sitten aika himmeätä sekakäyttäjää.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20 Elokuu 2008 04:43 

Itsellä tahtoo olla aika vähissä noi Lentävänniemen paikkojen ajot, lähinnä ehkä sen takia, että oon useimmiten vähän tyhmästi kuitannu noita, kun ne on siellä jo kerenny jonkin aikaa roikkua. Lähinnä Pub Carlos aiheuttaa välittömän hylyn, jos en oo suurin piirtein siinä pihassa, kun on tullut ajettua sinne joskus vähän pidemmältä ja onhan sieltä asiakas aina kaikonnut. Oonkohan mä ehkä 3 kertaa kuitannu sen paikan, eikä oo kertaakaan tullu ketään jousille. :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08 Tammikuu 2009 01:01 

Itse pääasiassa yötä ajavana tulee kuitattua kaikki pubikyydit, jos ollaan vähänkään idän suunnalla. Railosta, Harkosta, Katiskasta, Pekasta jne.. vain positiivisia kokemuksia. :) Näin olenkin ottanut nyrkkisäännöksi, että kaikki pubikyydit Pizpalasta länteen jätän suosista kuittaamatta. Pari kertaa hiljaisempana aikana joutunu kuittaan jonku juottolan lännestä ja aina ollu kyydissä sellaista hiihtäjää, että morjens.. Enää en sitä virhettä tee!! Tuntuu muutenkin toi lännen touhu sellaiselta villin lännen touhulta. Ainakin näin paljasjalkaisen itätamperelaisen silmin. Voi olla tietysti, että länsitamperelaiset tekee juuri päinvastoin... ja hyvä jos tekee..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08 Tammikuu 2009 17:58 

Ihan hyvä ohjenuora varmaan, mutta itse nostaisin Tesoman Ripen hyväksi paikaksi taksin kannalta. Välillä tietenkin asiakkaat ovat vähemmän hohdokkaita, mutta Ripestä lähtee (ainakin vielä jokin aika sitten) suurin piirtein jokainen asiakas omalla taksilla ja ne vetelee siitä sinne Pedron pubille tai Raiskionkadulle yms. Eli pääasiassa lyhyttä siivua, joihin menee sen 2-3 minsaa ajella. Yks yö satuin osumaan sinne niihin aikoihin, kun ko. paikka menee kiinni, niin taisi tarjota 4-5 peräkkäistä kyytiä Ripelle, eikä varmaan menny varttia enempää noihin köröttelyihin. Oli vissiin viikonloppua, kun noin ahkerasti pukkas, eikä Tesomalla ollut liikaa autoja.

Tommoset on taksille mukavia reissuja. :)
Nyt tosin karu arki iskee päin näköä, kun odottelee tunnin ja nykäisee kympin kyydin ja taas sama venttaaminen. Syö miestä rotan lailla, mutta eipä auta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08 Tammikuu 2009 18:10 

Asemapaikka: Tre
Ranevitsi kirjoitti:
Nyt tosin karu arki iskee päin näköä, kun odottelee tunnin ja nykäisee kympin kyydin ja taas sama venttaaminen. Syö miestä rotan lailla, mutta eipä auta.

Niin ja joka keskustan tolpalla on "pimeät" mustat volvot, sekä hopeiset ja siniset transportterit tiellä :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08 Tammikuu 2009 18:36 

Nimenomaan...
Sinänsä kyllä tätä menoa loppuu kuskit aika nopeesti noista autoista, kun kassat oli eilenkin sitä luokkaa, ettei juuri hurraamista ollut. Eilen tuumailtiin kollegan kanssa, että taitaa nää vapaavuorot olla aika pitkälti ajeltu meidän osalta. Sen verran rupes eilen kiristämään, ihan siis tosissaan. :D

Ja tänään uudeestaan, 90% tod. näk. pimeellä, mustalla volvolla keskustan tolpalle tukoksi.

Tosin tän kuukauden vuorot on hoidettava, mutta kun keikkakuski olen, niin ensi kuukaudelle jos antavat vapareita, niin auto ajetaan Tammelaan parkkiin ja sitten vuoron lopuksi takas tallille. Näillä puheilla arvoisat suharitoverit. Onneks helmikuun alussa lähen muutenkin Egyptiin vähä rauhottumaan akan kanssa, niin ei tarvi miettiä kökkimisiä tolpalla.

Niin, ja varautukaa sitten siihen, että kohta kuski etsii autoa, jos vuoroneuvottelut ei mee toivotulla tavalla. :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08 Tammikuu 2009 22:46 

Asemapaikka: Tre
Ranevitsi kirjoitti:
Nimenomaan...

Tosin tän kuukauden vuorot on hoidettava, mutta kun keikkakuski olen, niin ensi kuukaudelle jos antavat vapareita, niin auto ajetaan Tammelaan parkkiin ja sitten vuoron lopuksi takas tallille. Näillä puheilla arvoisat suharitoverit. Onneks helmikuun alussa lähen muutenkin Egyptiin vähä rauhottumaan akan kanssa, niin ei tarvi miettiä kökkimisiä tolpalla.

Niin, ja varautukaa sitten siihen, että kohta kuski etsii autoa, jos vuoroneuvottelut ei mee toivotulla tavalla. :D

Asiaa, toivottavasti kaikilla teidän kuskeilla on munaa laittaa auto seisoo, jos ei oo vuoroo 8)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09 Tammikuu 2009 07:44 

Yllättävän pitkään on Ranevitsillä kestänytkin pinna kuokkia.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09 Tammikuu 2009 17:42 

Ei kuokassa ollut mitään vikaa, kun se oli (ainakin minulle) taloudellisesti ihan riittävän kannattavaa. Nyt kun ajat on hiljentyneet ja kyytejä tulee paljon vähemmän, niin tuntuu suhteellisesti enemmän, jos antaa tasoitusta muille suhareille kyytien osalta. Pinnaa kiristi ehkä vapareiden osalta myös se, että käytännössä mun jokainen arkiyö tässä kuussa on vapariveto. Siitä kun laskee, että jos ajan 3-4 vuoroa viikossa ja noista 2 on vapareita, niin on prosentit aika kovasti noussu verrattuna aikaisempaan 3 vapariin / kuukausi. Tuolloinkin vielä kyytejä riitti ihan kiitettävästi, niin ei päässyt liikaa vaivaamaan.

Tiedän kyllä, että tuloissa ei järkyttäviä eroja tule kuitenkaan olemaan, mutta vapaavuorolaisena ei pysty ajamaan "järkevästi", kun kyytejä natsaa vähemmän ja päätolpilla on autoja riittävästi. On vain pakko painaa sinne keskustorille, kutoseen tai neloseen roikkumaan n. 10. autoksi, vaikka olisi vuorollisena mahdollisuus ajaa esim. ykköseen kärkiautoksi. Lisäksi ei voi jäädä laidoillekaan juuri venailemaan, vaikka olisi piikkipaikalle mahkut.

Toisaalta eipä se nyt mikään sääntö ole, että ykkösestä(kään) saisi nopeammin kyydin kuin noista päätolpista, mutta viedään se mahdollisuus edes käydä kokeilemassa. :)
Vuorollisena ainakin olen positiivisesti yllättynyt esim. 13:n tolpasta, joka vielä jonkin aikaa sitten oli itselläni aika vähällä käytöllä. Pari kertaa natsanut kivasti heti kyytiä, kun kaikilla muilla keskustan tolpilla on ollut pirusti autoja. Mutta nää on näitä, toki vilkkaamman ajanjakson jälkeen on aika radikaali pudotus tää tammikuun alku ollut. Samahan se on tosin kaikille muillekin. :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Helmikuu 2010 18:45 

yamato kirjoitti:
Passionista en kuittaa tilauksia enää. La-yönä siellä oltiin erään kerran parin muun taksin kanssa kyytiä odottelemassa. Pihalla parveili noin 10-30 teinikuupoa, mutta yksikään ei sitten muka ollut taksia tilannut. Pikkuhiljaa siitä lähdettiin pois tyhjinä jokainen. Kuulemma toi on ihan normaalia, eikä moni muukaan Passionista ota tilauksia.

Eräs useimmiten seiskassa tai kasissa päivystävä tamperelainen taksipersoona kutsui joskus keskusta. Keskuksen vastattua kolleega sanoi: "Halusin vain ilmoittaa, että sain Passionista asiakkaan". Silloin nauratti ja niin nauratti keskuksen tyttöäkin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Helmikuu 2010 08:23 

Pyörrän sanani Pasuunan/Passionin suhteen. Nyt olen sieltä pariinkin kertaan mennyt 8h tilausta hakemaan ja asiakkaat ovat venttailleet jo valmiina. :shock: Tosin eräs kerta piti pissistä ihan tiukasti komentaa jättämään tuoppi pihalle, muuten ok noi kyydit.

Sen sijaan Hervannan Huuma on melko pitkälti totaaliboikotissa. Ei prkl ole mitään pointtia olla Hervannan kaltaisessa lähiössä aamu neljään aukiolevaa baaria. En ota sieltä tilauksia ja jos olen tolpalla ja sieltä päin vaappuu "asiakas" siinä joskus 3.30-4 paikkeilla, kuittaan itteni pois tolpalta ja köröttelen vaikkapa Duon ympäri ja tsekkaan tilanteen uudestaan. Vaan Huumasta tulevia ihmisiä en huoli asiakkaaksi, niin paljon on ollut sieltä tulevien kanssa ongelmia. Ainoa poikkeus oli noin klo 23 paikkeilla sieltä tullut 8h tilaus. Tuli autollinen jotain voimailijaporukkaa. Oli asiallinen kyyti, ei valittamista.

Ehkä koko Huumasta pitäisi jossain välissä jaksaa vääntää joku mahd. virallisen sävyinen sähköposti alkoholitarkastajalle, että kaventaisivat Huuman aukioloajan kahteen, kuten muillakin Hervannan juottoloilla.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02 Maaliskuu 2010 06:46 
Pyhäkoulun Rehtori

Asemapaikka: Vantaa
yamato kirjoitti:
Ehkä koko Huumasta pitäisi jossain välissä jaksaa vääntää joku mahd. virallisen sävyinen sähköposti alkoholitarkastajalle, että kaventaisivat Huuman aukioloajan kahteen, kuten muillakin Hervannan juottoloilla.

Ei huono idis. Mä olen kerran uhannut alkoholitarkastajalla erästä Hakunilassa sijaitsevaa surullisen kuuluisaa räkälää. Tämä sen jälkeen kun olin vienyt ko. lävestä 2 keikkaa peräjälkeen, missä kummassakaan poka ei pysynyt tolpillaan, saati että olisi tajunnut enää mistään mitään.

Tosin puhelimeen vastannut kyyppari totesi vain pilkallisesti että siitä vain. Vaikutti ilmeisen kypsältä itsekin. Olisi varmaan ollut helpotus sillekin, jos olisi joku tolkku tullut siihen sen sylkylän anniskelulinjaan.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]